W zakres zamówienia wchodzi wykonanie wszystkich niezbędnych prac do prawidłowego funkcjonowania drogi ekspresowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zarządzeniami Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. W ramach Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej Wykonawca Zadania C zaprojektuje oraz wykona następujące Roboty:
- Droga ekspresowa S19
- Węzły drogowe: Kamień, Sokołów Małopolski
Kilometraż drogi ekspresowej S19 Zadania C od około 440+635,00 do około km 448+821,94 charakteryzuje się następującymi parametrami:
- Przekrój budowany – 2×2
- Przekrój docelowy – 2×3
- rodzaj konstrukcji nawierzchni – podatna
- klasa techniczna – S
- prędkość projektowa Vp – 100 km/h
- ilość i szerokość pasów ruchu – 2 x 2 x 3,5 m (docelowo 2x3x3,5 m)
- pas dzielący wraz z opaskami – 5 m
- rezerwa pod trzeci pas ruchu dla przekroju docelowego – na zewnątrz
- szerokość opaski – 0,5 m
- pas awaryjny – 2,5 m
- szerokość pobocza gruntowego – 0,75 m lub większa, jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD lub ochrony środowiska oraz innych urządzeń i obiektów do elektronicznego systemu poboru opłat a także systemu zarządzania ruchem.
- kategoria ruchu – KR 7
- obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś
- skrajnia pionowa – 5,0 m
- pochylenie poprzeczne – 2,5 %
Na całej długości drogi ekspresowej po obu jej stronach zostanie zaprojektowany i wybudowany pas technologiczny. Pas ten ma służyć służbom utrzymującym drogę ekspresową (pielęgnacja, strzyżenie zieleni, konserwacja urządzeń odwadniających itp.).
Parametry pasa technologicznego:
- szerokość – 3 m
- pochylenie poprzeczne – 5% – 10%
- konstrukcja nawierzchni – utwardzona na całej szerokości
- skrajnia pionowa – min. 3,5 m
- kategoria ruchu – KR-1
Parametry techniczne projektowanego układu drogowego:
Węzeł Kamień
Droga krajowa nr DK19 będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km około 441+515 i przebiegać nad drogą ekspresową poprzez obiekt WD36. Wykonany węzeł zapewni wszystkie relacje skrętne drogi krajowej DK19 z drogą ekspresową S19. W obrębie drogi ekspresowej należy uwzględnić konieczność dokonania korekty przebiegu drogi krajowej na niezbędnej długości(długość ta dla rozwiązania niwelety przyjętego w Koncepcji Programowej wynosi 603 m). Skrzyżowanie drogi krajowej nr DK19 z drogą ekspresową należy wykonać w postaci węzła typu typu WB o kształcie pół karo i pól koniczyny. Łącznice P1 po stronie lewej (wschodniej) mają mieć kształt karo, natomiast po stronie prawej, łącznice P1 i 2xP1 należy umieścić w północno – zachodniej ćwiartce i powinny posiadać kształt typu pół koniczyna. Połączenie łącznic typu P1 i 2xP1 z DK19 przeprowadzić poprzez dwa średnie, jednopasowe ronda W ramach korekty przebiegu drogi krajowej (przebudowy drogi krajowej) należy zapewnić prowadzenie ruchu pieszo – rowerowego.
- Klasa drogi – GP
- Prędkość projektowa Vp – 60 km/h
- liczba jezdni (na drodze krzyżującej się S) – 1
- szerokość pasów ruchu – 3,50 m
- szerokość opaski zewnętrznej – 0,50 m
- szerokość pobocza gruntowego – 0,75 m lub większa, jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD oraz ochrony środowiska
- rodzaj konstrukcji nawierzchni – podatna
- kategoria ruchu – KR 5
- obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś
- skrajnia pionowa – 4,90 m
- szerokość chodników – 1,50 m
- szerokość ścieżki rowerowej – 2,00-2,50 m
Węzeł Sokołów Małopolski Północ
Droga krajowa nr DK19 będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km około 448+343 i przebiegać nad drogą ekspresową w sposób bezkolizyjny poprzez obiekt 44WD . Wykonany węzeł zapewni relacje wszystkie relacje skrętne drogi krajowej DK19 z drogą ekspresową S19 W obrębie drogi ekspresowej należy uwzględnić konieczność dokonania korekty przebiegu drogi krajowej na niezbędnej długości (długość ta dla rozwiązania niwelety przyjętego w Koncepcji Programowej wynosi ok 856m). Skrzyżowanie drogi krajowej nr DK19 z drogą ekspresową należy wykonać w postaci węzła typu WB o kształcie pół koniczyny z łącznicami w ćwiartkach przeciwległych oraz dwoma rondami na drodze krajowej DK19. Połączenie łącznic typu P1 i 2xP1 z DK19 przeprowadzić poprzez dwa średnie, jednopasowe ronda. W ramach korekty przebiegu drogi krajowej (przebudowy drogi krajowej) należy zapewnić prowadzenie ruchu pieszo – rowerowego.
- Klasa drogi – GP
- Prędkość projektowa Vp – 60 km/h
- liczba jezdni (na drodze krajowej krzyżującej się z S) – 1
- szerokość pasów ruchu – 3,50 m
- szerokość opaski zewnętrznej – 0,50 m
- szerokość pobocza gruntowego – 0,75 m lub większa, jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD oraz ochrony środowiska
- rodzaj konstrukcji nawierzchni – podatna
- kategoria ruchu – KR 5
- obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś
- skrajnia pionowa – 4,90 m
- szerokość ciągu pieszego – 1,50 m
- szerokość ścieżki rowerowej – 2,00 -2,50 m
Korekta przebiegu drogi powiatowej DP 1277R w rejonie węzła Kamień
Przełożenie związane jest z budową węzła Kamień w ramach przedmiotowego zadania. Dotychczasowe połączenie drogi powiatowej DP 1277R z drogą krajową DK19 należy przenieść w obręb ronda wschodniego na węźle Kamień.
klasa techniczna – Z 1×2 (Zbiorcza)
- prędkość projektowa Vp – 40 km/h
- ilość pasów ruchu – 1 (dla każdego kierunku)
- szerokość pasów ruchu – 3,0 m
- szerokość pobocza gruntowego – 0,75 m lub większe jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD oraz ochrony środowiska
- kategoria ruchu – KR 3
- obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś
- skrajnia pionowa – 4,80 m
Przełożenie drogi gminnej nr 108510R w rejonie węzła Kamień km ok. 441+501
Przełożenie drogi gminnej nr 108510R związane jest z budową węzła Kamień w ramach przedmiotowego zadania.
- klasa techniczna – D 1×2 (Dojazdowa)
- prędkość projektowa Vp – 30 km/h
- ilość pasów ruchu – 1 (dla każdego kierunku)
- szerokość pasów ruchu – 2,75 m
- opaski zewnętrzne – 0,50 m
- szerokość pobocza gruntowego – 0,75 m lub większa, jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD oraz ochrony środowiska
- kategoria ruchu – KR 2
- obciążenie nawierzchni – 100 kN/oś
- skrajnia pionowa – 4,70 m
- szerokość ciągu pieszego – 1,50 m
Przejazd w ciągu drogi powiatowej DP 1211R nad drogą ekspresową S19 w km ok. 443+145
Droga powiatowa nr DP1211R będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km około 443+145 i przebiegać nad drogą ekspresową w sposób bezkolizyjny poprzez obiekt 38WD.
- klasa techniczna – Z 1×2 (Zbiorcza)
- prędkość projektowa Vp – 40 km/h
- ilość pasów ruchu – 1 (dla każdego kierunku)
- szerokość pasów ruchu – 3,0 m
- szerokość pobocza gruntowego – 0,75 m lub większa, jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD oraz ochrony środowiska
- kategoria ruchu – KR 3
- obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś
- skrajnia pionowa – 4,80 m szerokość ciągu pieszego- 1,5 m
Przejazd w ciągu drogi gminnej (bez numeru) nad drogą ekspresową S19 w km ok. 445+203 (39A WD)
Droga gminna będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km około 445+203 i przebiegać nad drogą ekspresową w sposób bezkolizyjny poprzez obiekt 39A WD.
- klasa techniczna – D 1 x 2 (Dojazdowa)
- prędkość projektowa Vp – 30 km/h
- ilość pasów ruchu – 1 (dla każdego kierunku)
- szerokość pasów ruchu – 2,75m
- opaski zewnętrzne – 0,50 m
- szerokość pobocza gruntowego – 0,75 m lub większa, jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD oraz ochrony środowiska
- kategoria ruchu – KR 2
- obciążenie nawierzchni – 100 kN/oś
- skrajnia pionowa – 4,70 m
- szerokość ciągu pieszego – 1,5 m
Przejazd w ciągu drogi gminnej (bez numeru) nad drogą ekspresową S19 w km ok. 446+442 (42 WD)
Droga gminna będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km około 446+442 i przebiegać nad drogą ekspresową w sposób bezkolizyjny poprzez obiekt 42WD.
- klasa techniczna – D 1 x 2 (Dojazdowa)
- prędkość projektowa Vp – 30 km/h
- ilość pasów ruchu – 1 (dla każdego kierunku)
- szerokość pasów ruchu – 2,75 m
- opaski zewnętrzne – 0,8 m
- szerokość pobocza gruntowego – 0,75 m lub większa, jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD oraz ochrony środowiska
- kategoria ruchu – KR 2
- obciążenie nawierzchni – 100 kN/oś
- skrajnia pionowa – 4,70 m
- szerokość ciągu pieszego – 1,5 m
Przejazd w ciągu drogi gminnej (bez numeru) nad drogą ekspresową S19 w km ok. 447+418 (43 WD)
Droga gminna będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km ok. 447+418 i przebiegać nad drogą ekspresową w sposób bezkolizyjny poprzez obiekt 43 WD.
- klasa techniczna – D 1 x 2 (Dojazdowa)
- prędkość projektowa Vp – 30 km/h
- ilość pasów ruchu – 1 (dla każdego kierunku)
- szerokość pasów ruchu – 2,75 m
- opaski zewnętrzne – 0,5 m
- szerokość pobocza gruntowego – 0,75 m lub większa, jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD oraz ochrony środowiska
- kategoria ruchu – KR 2
- obciążenie nawierzchni – 100 kN/oś
- skrajnia pionowa – 4,70 m
- szerokość ciągu pieszego – 1,5 m
Przełożenie drogi powiatowej DP 1366R w rejonie węzła Sokołów Małopolski Północ
Przełożenie drogi powiatowej DP 1366R związane jest z budową węzła Sokołów Młp. Północ w ramach przedmiotowego zadania.
- klasa techniczna – Z 1×2 (Zbiorcza)
- prędkość projektowa Vp – 40 km/h
- ilość pasów ruchu – 1 (dla każdego kierunku)
- szerokość pasów ruchu – 3,0 m
- szerokość pobocza gruntowego – 0,75 m lub większa, jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD oraz ochrony środowiska
- kategoria ruchu – KR 3
- obciążenie nawierzchni -115 kN/oś
- skrajnia pionowa – 4,80 m
- szerokość ciągu pieszego – 2,0-2,5 m
Drogi obsługujące bez mijanek
(łączna orientacyjna długość wynosi 0,5 km)
- klasa techniczna – D
- prędkość projektowa Vp – 30 km/h
- szerokość jezdni – 5 m
- szerokość poboczy – min. 0,75 m
- kategoria ruchu – KR1
- obciążenie – 80 kN/oś
- konstrukcja nawierzchni: – bitumiczna, w rejonie przejść dla zwierząt wg DUŚ
Drogi obsługujące z mijankami
(łączna orientacyjna długość wynosi 16,5 km)
- klasa techniczna – D
- prędkość projektowa Vp – 30 km/h
- szerokość jezdni – 3,5 m
- szerokość poboczy – min. 0,75 m
- kategoria ruchu – KR1
- obciążenie – 80 kN/oś
- konstrukcja nawierzchni: – bitumiczna, w rejonie przejść dla zwierząt wg DUŚ mijanki w odstępach max 250 m
- długość mijanki – 25 m
- szerokość mijanki – 2 m
- skos wjazdowy – 1:2
- skos wyjazdowy – 1:2
Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP)
W ramach Kontraktu zostaną zaprojektowane i wykonane 2 MOP’y
L.p. | Nazwa | Kilometraż | Rodzaj | Jezdnia [L/P] |
1 | MOP Górno wschód | 444+000 | TYP I | L |
2 | MOP Górno zachód | 444+000 | TYP I | P |
Zagospodarowanie MOP obejmuje:
1) budynek sanitariatu, zgodnie z załączonym typowym projektem architektoniczno-budowlanym, w zakresie architektury, powierzchni użytkowej i rozkładu pomieszczeń,
2) oczyszczalnie ścieków,
3) miejsca kontroli i ważenia pojazdów, miejsca kontroli/ważenia pojazdów
4) zbiornik przeciwpożarowy (ppoż.),
5) elementy małej architektury i inne wyposażenie,
6) stanowiska postojowe wraz z drogami manewrowymi i oświetleniem terenu,
Obwód Utrzymania Drogowego (OD)
Obwód Utrzymania Drogowego zostanie wybudowany na terenie węzła Sokołów Małopolski Północ w kilometrażu ok.448+343. W ramach realizowanego OD zostanie wykonany:
- budynek biurowo-socjalny (zarządzania OD)
- budynek warsztatowo-garażowy z myjnią,
- parkingi dla pracowników i klientów OD
- magazyn soli o powierzchni użytkowej
- wiata na sprzęt
- boksy na wolny skład materiałów w ilości 10 szt.
- pomieszczenia instalacji wytwarzania solanki
- stacja transformatorowa
- miejsce pod przenośna stacje paliw
- zbiornik wody p-poż;
- mała stacja pogodowa;
- maszt antenowy CB;
- myjnia przejazdowa;
- parking dla samochodów utrzymaniowych w okolicach zaplecza garażowego
- miejsca postojowe dla samochodów przewożących ładunki niebezpieczne
- boksy garażowe dla samochodów osobowych
- nasadzenia zieleni estetycznej.
- inne elementy zagospodarowania.
Obiekty Inżynierskie
Objaśnienia oznaczeń obiektów:
WS – wiadukt w ciągu drogi ekspresowej
WD – wiadukt w ciągu drogi publicznej
MD – most drogowy
PZŚg – przejście górne dla średnich zwierząt
PZŚd – przejście dolne dla średnich zwierząt
PZM – przejście dla zwierząt małych (zintegrowane z ciekiem)
Wykaz przewidywanych obiektów inżynierskich ( w tym: obiekty dla przejść dla zwierząt na drogach równoległych, łącznicach itp. przeszkodach)
L.p. | Oznaczenie obiektu (sposób pokonania przeszkody) | Przewidywany Kilometraż (wg Koncepcji Programowej) | Przewidywana długość całkowita [m] | Przewidywana szerokość całkowita przęseł [m] |
1 | 36WD | 441+515 | 61,00 + rezerwa na 3-ci pas ruchu | 15,80 |
2 | 37PZŚd | 442+826 | 18,50 | 29,50 |
3 | 38WD | 443+145 | 55,00 + rezerwa na 3-ci pas ruchu | 12,80 |
4 | 40PZŚg | 445+004 | 87,60 + rezerwa na 3-ci pas ruchu | 34,20 |
5 | 39A WD | 445+203 | 51,00 + rezerwa na 3-ci pas ruchu | 10,60 |
6 | 42WD | 446+442 | 49,00 + rezerwa na 3-ci pas ruchu | 11,80 |
7 | 43WD | 447+418 | 71,00 + rezerwa na 3-ci pas ruchu | 10,60 |
8 | 44WD | 448+343 | 71,31 + rezerwa na 3-ci pas ruchu | 14,30 |
Wykaz przewidywanych przepustów o funkcji ekologicznej
Lp. | Oznaczenie obiektu (sposób pokonania przeszkody) | Przewidywany Kilometraż (wg Koncepcji Programowej) | Przewidywana długość całkowita [m] | Przewidywany przekrój poprzeczny |
1 | 23 PZM | 446+09049+239 wg.DŚU | 27,88 | 5,0×2,92 |
2 | 24 PZM | 447+51550+669 wg.DŚU | 31,0 | 2,0×2,2 |
Wjazdy awaryjne
Zostaną wykonane wjazdy awaryjne na drogę ekspresową dostępne tylko dla odpowiednich służb.
Infrastruktura dla pieszych i rowerzystów
Zostaną zaprojektowane i wykonane ciągi pieszo rowerowe, chodniki, ścieżki/drogi rowerowe
Odwodnienie drogi
Dla celów właściwego i sprawnego funkcjonowania odwodnienia zostanie zaprojektowany i wykonany system odwodnienia drogi, w tym m.in. przepusty pod drogą ekspresową, łącznicami, drogami bocznymi krzyżującymi się z drogą ekspresową, drogami wewnętrznymi, jezdniami do obsługi terenów przyległych, oraz wjazdami awaryjnymi na drogą ekspresową, zbiorniki retencyjne i retencyjno-infiltracyjne itp.
Zabezpieczenia akustyczne
Rodzaj i lokalizacja zabezpieczeń akustycznych zostanie ustalona na etapie projektowania.
Zieleń
W ramach Kontraktu zostaną zaprojektowane i wykonane:
1) zieleń izolacyjno-osłonową,
2) zieleń ozdobną,
3) zieleń na przejściach dla zwierząt wraz z zielenią naprowadzającą,
4) zieleń uzupełniająca,
5) zieleń dogęszczająca pełniąca funkcję strefy ekotonowej.
Ogrodzenia i bramy wjazdowe
Zostaną zaprojektowane i wykonane ogrodzenia wraz z furtkami i bramami zapewniającymi zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ograniczenie dostępności osób i zwierząt do jezdni głównej drogi ekspresowej.
Sieci i infrastruktura związana z drogą
W ramach Kontraktu zostaną zaprojektowane i wykonane:
1) sieci teletechniczne (w tym systemu SZR),
2) kanały technologiczne,
3) sieci wodno-kanalizacyjne na potrzeby MOP i OD,
4) sieci energetyczne (w tym systemy oświetlenia, SZR, MOP i OD),
5) sieci gazowe na potrzeby MOP i OD,
6) sieci melioracyjne.
Sieci i infrastruktura niezwiązana z drogą
W ramach Kontraktu zostaną zaprojektowane i wykonane usunięcie istniejących kolizji
w zakresie:
1) sieci teletechnicznych;
2) sieci wodno-kanalizacyjnych;
3) sieci energetycznych;
4) sieci gazowych;
5) sieci melioracyjnych.
System Zarządzania Ruchem
Zostanie zaprojektowany i wykonany System Zarządzania Ruchem na podstawie przekazanej Koncepcji Systemu Zarządzania Ruchem. Praca Systemu będzie nadzorowana z Centrum Zarządzania Ruchem (CZR) znajdującego się w OD w Sokołowie Małopolskim.